#eventholka
03/04/2017
Společenská sebevražda aneb Česká Miss

Klání dívek s mírami 90-60-90 a přáním světového míru má svoje nejlepší roky zřejmě za sebou. V anketách se diváci shodují, že nejvyšší úroveň měla soutěž ještě za Miloše Zapletala, pamatují si pár vítězek z dob Michaely Maláčové, která Miss dala punc světovosti. Od prodeje soutěže do Ostravy jména vítězek neznají už ani druholigoví fotbalisté. Ale ani tato laťka nebyla pro současné vedení tak nízko, aby ji nedokázalo podlézt.



Jestli a jaký má soutěž v dnešní době smysl se můžeme jen dohadovat. Před lety se jednalo o jakousi první reality show, během 2 hodin na pódiu se z holky od vedle stala princezna a ve vteřině se jí změnil život. Dnes, kdy každé  TV stanice vysílá několik reality show týdně a mezi největší celebrity patří youtubeři, kteří se odhalují ve svých dětských pokojích, už volná disciplína nikoho moc nezaujme.
Bývalé vítězky se shodují, že jim soutěž v začátcích otevřela dveře, ale stejně tak, že jim mnohé zavřela, když se snažily posunout mimo škatulku Miss.
V mezinárodním měřítku si můžeme připsat jeden úspěch, v podobě titulu Miss World Taťány Kuchařové, jejíž vítězství je tak trochu i vítězstvím docenta Měšťáka.
Další, kdo se zřejmě nesmazatelně zapíše do povědomí české veřejnosti je dívka, kterou si ze soutěže sice nikdo nepamatuje, ale v posledních měsících na sebe strhává pozornost v roli "ředitelky a tváře České Miss", během několikátého pokusu o nový a ještě novější formát soutěže.
Eva Čerešňáková s partnerem Martinem Ditmarem nabyli dojmu, že pro diváka bude atraktivní, když budou sledovat zrod hvězdy na facebooku a z celé soutěže udělají jakousi odvázanou cool teenage online show. Pozornost na sebe upoutali zejména aférou "Metro", kdy polonahé dívky v lednu vozili ve vagonu metra a za nimi se skvělo ohromné logo Alkohol.cz.
Ostatně, vznik tohoto, dle jejich slov geniálního nápadu, zdůvodňovali právě požitím většího množství červeného vína. Pamětníci si nutně musí vzpomenout na Věci veřejné a na to, kam "několik lahví těžkého červeného vína" dovedlo tuhle partičku.
Charisma, glamour a úroveň tedy zatím nedýchají ani z průběhu castingů, soustředení v Tatrách, ale bohužel ani z novopečené paní ředitelky. Při letmém pohledu na fotky v médiích nebo na veřejném Instagramu Evy Čerešňákové by člověk zaplakal a rovnou ji odměnil titulem Miss nevkus. Nehodnotím ji jako člověka, možná je to milá holka a skvěle vaří, taky daruje krev a zdravě jí (na což jí její partner dokonce vyvinul aplikaci!), ale pokud chce stát v čele soutěže, která vybírá královnu krásy a jak sama říká "předávat dívkám své zkušenosti", asi by stálo za to na své prezentaci trochu zapracovat.

Džíny a pupík ven - představa Evy Čerešňákové o tom, jak být za dámu. 

Vím o čem mluvím – před šesti lety jsem se ocitla v čele největší společenské události v ČR. Nebyla jsem typ na podpatky ani večerní šaty. Moje kvalifikace byl event management, produkce velkých akcí a zkušenosti s umělci a operním světem. Ne vzhled a image. Bylo mi ale jasné, že pokud chceme vyslat signál, že Ples v Opeře je nový a lepší, člověk, který Ples v Opeře prezentuje, tak musí vypadat. V Čechách bohužel pořád platí značná ignorace dresscode, neznalost nebo neschopnost vhodně přizpůsobit oděv události. Osobní vkus a styl je až druhá ingredience výsledného mixu. Při každé tiskové konferenci, každém setkání se sponzory nebo hosty, na každém Plese v Opeře jsem byla v roli ředitelky plesu – a podle toho jsem musela vypadat, musela jsem splňovat očekávání. Klíčové pojmy, které si lidé s Plesem v Opeře spojují, si v tu chvíli museli spojit se mnou. Nikoho nezajímalo –a taky do toho nikomu nic není – že Zuzana nosí radši džíny a tenisky, že se nerada líčí a že je radši vtipná a ironická, než seriózní a důležitá. Protože ředitelka Plesu v Opeře nosí koktejlky, kostýmky, jehly a kvalitní kabelky, ovládá umění small talk a mluví spisovně. Je to její role, je to její práce.
Zpět k Evě a Martinovi. Chápu, že když člověk řeší, že jeho soutěž nechce nikdo vysílat, nemá práva na název a nemá sponzory, jsou tygrované legíny na veřejnosti vcelku marginálie. Jenže v showbusinessu platí víc, než kdekoliv jinde, že šaty dělají člověka.



A když už jsme u těch pořekadel: komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí. A protože Eva a Martin zřejmě sami tuší, že mají jisté rezervy, rozhodli se alespoň nakoupit v českém módním světě z toho nejlepšího, co se nabízí. Jestli Simona Krainová, Filip Vaněk a Ben Renč dosavadní průšvih zachrání, nebo se v něm sami vykoupou, uvidíme brzy.
Jen doufám, že tím neutrpí světový mír.

Doufejme, že na dívky má Eva a Martin lepší vkus, než na povlečení.

25