#eventholka
22/10/2018
NOT about you
V českém marketingovém rybníčku dlouho nebylo takové vlnobití, jako s příchodem onlinového multibrandu About You. Nadlinkové reklamní kampani neunikl nikdo. Outdoor, rádia, TV, youtube, print i online inzerce – všechno bylo About You.
Vyvrcholením byl gigantický event pro 300 nejvlivnějších osobností českých sociálních sítí, které se nijak netajily tím, že za účast dostaly štědře zaplaceno.
Podle přesných instrukcí hashtag #aboutyoucz zaplavil Instagram, ve stejný okamžik během livestreamu ti nejzásadnější influenceři, včetně Leoše Mareše, poslali prostřednictvím funkce Swipe up tisícovky followerů přímo na stránky eshopu.
Během toho všeho jeden ze zakladatelů About You, Tarek Müller, hrdě řečnil na pódiu o tom, že gigantickou investici do marketingu budou mít do konce roku zpět, protože přináší personalizovanou platformu a inspirativní osobní přístup.
Haha.
A potom začalo About You, které v Německu vzniklo jako dceřiná společnost skupiny OTTO, žít vlastním životem a ukázalo se, že investice do samotného produktu a zákaznické podpory by se byla vyplatila víc.
Dle očekávání lidé objednávali. A oproti očekávání zboží nedorazilo. Mnohdy až do teď.
Facebook společnosti se začal plnit stížnostmi a negativními recenzemi, na něž naprosto nepochopitelně několik dní nikdo nereagoval.
Halooo, takže vy víte, že online je důležitý a do eventu nasypete miliony, aktuálně promujete nákup přes mobilní aplikaci a potom na správu stránky najmete studenta, robota nebo úplného idiota?
Úroveň příspěvků, od obsahu až po gramatiku, se totiž profesionálovi rozhodně připsat nedá.
Od výmluv až po urážky pisatelů, problémy nicméně zůstaly nevyřešeny.
V sobotu About You konečně přišlo na způsob, jak se s komplikovanou situací vypořádat – na stránce vypnulo možnost hodnotit a přidávat příspěvky.
Z marketingové události, skvělého nápadu i provedení eventu, které mohly jít příkladem mnoha dalším a ukončit "dobu barterovou" na českém Instagramu, se stal exemplární příklad nemoci dnešní doby: mnohým lidem i firmám daleko víc záleží na prezentaci na sociálních sítích, na jejich virtuální image než na skutečné kvalitě služeb a produktu.
V případě About You se pomyslné nůžky mezi fikcí a realitou rozevřely na maximum. Claim Móda si tě najde sama zákazníky čekající týdny na svoje zboží asi moc nepobaví a i u zbytku sloganu About YOU nezbývá než si klást otázku, kdo vlastně je onen tajemný YOU? Protože o zákazníka jde téhle firmě až v poslední řadě.
88